آیا واقعا تماشای تلویزیون راه خوبی برای آرامش است؟



تنظیم و تنظیم کنید.

تنظیم و تنظیم کنید. (Nappy.co/)

اگر این را می خوانید ، احتمالاً دچار استرس شده اید. هرگز نترسید: ما شواهد را کشف کردیم تا بفهمیم علم واقعاً در مورد یافتن ذن و نگه داشتن آن در زمان های دشوار چه می گوید. من می خواهم مدیتیشن را امتحان کنید؟ اقدام به حمام های بهتر؟ جلوی خودت را بگیر اضطراب در مسیر او؟ خوش آمدید ماه آرام.

این یک عادت است که مستقیماً از فیلم کمدی دهه 50 بریده شده است: از محل کار به خانه برگردید ، شام بخورید و در کاناپه فرو بروید تا جلوی تلویزیون حلقه کنید. با این حال ، به طور فزاینده ای ، مرزهای بین زمان کار و توقف کار (یا به زبان همه گیر خانه ، صفحه های نمایش “بد” و “خوب”) شروع به محو شدن می کند. طبق آخرین گزارش مخاطبان عمومی نیلسن ، حدود 29 درصد از کارگران از راه دور در ساعتهای پرداختی در روز تلویزیون دارند. ارقام نیلسن نشان می دهد که متوسط ​​آمریکایی ها هر روز 5 ساعت و 56 دقیقه مشاهده فیلم تجمعی را ثبت می کنند.

با توجه به انعکاس هشدارهای والدین مبنی بر اینکه تلویزیون زیاد “مغز شما را پوسیده” می کند ، ارزش این را دارد که بپرسید آیا ارزش این لوله برای کمک به فرار ما وجود دارد یا خیر. آیا این عادت دیرپا واقعاً می تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند؟ عمل ساده حواس پرتی مطمئناً مزایایی دارد ، اما به خصوص با تلویزیون ، توانایی تسکین استرس به آنچه و چگونه تماشا می کنید بستگی دارد. و مانند هر نقص احتمالی ، حتی اگر این لوله به شما کمک کند کمی سرد شوید ، بیش از حد می تواند تأثیر مثبت اولیه را به منفی تبدیل کند.

از نظر فعالیت مغزی ، تلویزیون کیسه ای مخلوط است و احتمالاً هرگز به دستیابی به یک حالت مراقبه ای مانند ذن کمک نخواهد کرد. آرامش هنگامی اتفاق می افتد که امواج مغزی شما تغییر کند ، از امواج بتا که روی یک پروژه یا کار متمرکز هستند تا پیچ و خم امواج آلفا که با بی دقتی تمام تجربیات جدید را به حافظه منتقل می کنند. به عنوان مثال ، یک مطالعه EEG در سال 1980 فعالیت موج آلفا بیشتر از خواندن را در هنگام تماشای تلویزیون نشان داد. اما تحقیقات اخیر در مجله روانشناسی رسانه، که به طور خاص به تبلیغات زیپ طراحی شده برای جلب توجه نگاه می کند ، همچنین نشان می دهد که پردازش تصویری مغز در مقابل لوله خاموش نیست.

چه تلویزیونی برای استراحت تماشا می کند

در شرایط مناسب ، تلویزیون می تواند به شارژ مجدد مغز کمک کند. چند مورد از مطالعات 2012 در ژورنال روانشناسی اجتماعی و علم شخصیت ما دریافتیم که مرور موارد دلخواه قدیمی می تواند به ما یک تقویت ذهنی ببخشد. وقتی ، مثلاً ، یک قسمت از آن را پخش جریانی کنید دفتر برای پنجمین بار (یا بیستم) بار شما در میان شخصیت های آشنا و محبوب هستید و می دانید چه اتفاقی خواهد افتاد. این قابلیت اطمینان ، نویسندگان ادعا می کنند ، باعث می شود پای شما احساس امنیت کند ، که به شما امکان می دهد دوباره شارژ شود.

این نوع تماشای مجدد نوستالژیک در طی یک بیماری همه گیر افزایش می یابد. یک نظرسنجی که در ابتدای محاصره توسط Nielsen ، Billboard و MCR Data انجام شد نشان داد که 54٪ بینندگان از یک مورد علاقه قدیمی استفاده می کنند. مرور خطوط داستانی آشنا مطمئناً راحتی خاصی را به همراه دارد ، اما ویاله رایت ، روانشناس بالینی و مدیر ارشد نوآوری بهداشت در انجمن روانشناسی آمریكا ، خاطرنشان كرد كه این موضوع همچنین در مورد میزان تمرکز ما بر روی مواردی است كه قبلاً دیده ایم. او می گوید: “من می گویم که ما همیشه توجه نمی کنیم.”

فیلم های اکشن ، فیلم های ترسناک و اخبار (لرزانی) می توانند نتیجه عکس داشته باشند. عدم اطمینان در مورد آنچه در آینده رخ خواهد داد می تواند بدن ما را به مبارزه و یا واکنش نشان دهد و هورمون های استرس مانند سروتونین را افزایش دهد. اما رایت هشدار می دهد که همه افراد متفاوت هستند. برای برخی ، غوطه وری حتی در دنیاهای داستانی دراماتیک ممکن است فراری – هر چند موقتی – ارائه دهد.

تلویزیون چقدر تلویزیون است؟

متأسفانه چیزی به عنوان تلویزیون زیاد وجود دارد. در کودکان ، زمان زیاد صفحه نمایش با تأخیر در رشد و مشکلات رفتاری همراه است. در بزرگسالان ، پرخوری با موارد افسردگی ، اختلال خواب و حتی اعتیاد همراه است. اگرچه هیئت منصفه هنوز نمی فهمد که با خیره شدن به مستطیل درخشان کدام مشکل واقعاً می تواند ایجاد یا تشدید شود ، در صورت وجود ، هنوز دلیل وجود این عقیده وجود دارد که نظارت مداوم بر پرخوری ایده بدی است.

رایت گفت: “همه چیز را می توان به افراط رساند.” از دست دادن تصادفی در The Crown در روز شنبه احتمالاً نگران کننده نیست. “اما اگر این تنها مکانیزم کنار آمدن شما باشد – اگر شما چیزی به جز تلویزیون ندارید – این احتمالاً مشکل ساز است.”

بررسی 28 ژوئن 2020 از 28 مطالعه برای نظارت بر پرخوری در مجله بین المللی تحقیقات بهداشت محیط و بهداشت به چنین نتیجه گیری های دو طرفه رسید. اغراق در مورد سری جدید می تواند ارتباط اجتماعی را از طریق یک سرگرمی مشترک ایجاد کند ، اما ساعات جلوی صفحه نیز می تواند منزوی شود. این سریال ممکن است از احساس فشارهای روزمره فرار احساسی ارائه دهد ، اما همچنین می تواند به بینندگان اجازه دهد بعد از جلسه تماشای هوا خسته شوند – منتظر ادامه یا ماندن روی صخره ها هنگام تلاش برای خوابیدن هستند. “بیرون رفتن” با شخصیت های مورد علاقه از نمایش های مورد علاقه شما می تواند آرامش بخش باشد ، اما همچنین ایجاد وابستگی های عاطفی ناسالم به افراد خیالی بیش از گوشت و خون است.

با این حال ، هرگونه مشاهده بیش از حد و ثابت ، خطرات واقعی را به همراه دارد. رضایتمندان نتیجه گیری می کنند که رضایت عاطفی فوری ناشی از راه اندازی Hulu و غرق شدن در یک جلسه طولانی مدت مشابه استراتژی های مقابله ای است که در افراد معتاد به سایر رسانه های دیجیتال مانند بازی های ویدیویی دیده می شود. به عنوان مثال ، حرکات معمولی تمایل دارند کنترل خود را از دست بدهند و هنگام تماشای وظایف روزانه خود را نادیده بگیرند و مضطرب هستند و نمی توانند بین تماشا تمرکز کنند.

چگونه سر و صدای محیط می تواند به بهبود تمرکز کمک کند

افرادی هستند که تلویزیون برای آنها کمتر از یک همدم تقریبا ثابت وسیله فرار است. طبق داده های Nielsen ، نگه داشتن لوله در پس زمینه در طول روز کاری معمول است ، حتی اگر خیلی به آن توجه نکنید. طبق یک نظرسنجی نیلزن ، بیش از یک چهارم کارمندان اداره های خانگی وقتی حداقل هفته ای یک بار به محل کار خود می روند ، به تماشای تلویزیون اعتراف می کنند.

گرسنگی جمعی ما برای برنامه های نادان باعث شده است که برخی گمانه زنی کنند که سرویس های جریانی مانند Netflix اکنون مجموعه هایی را ایجاد می کنند که هرگز برای جلب توجه ما نیستند. در ستونی برای سال 2020 اهل نیویورک کایل چایکا ، نویسنده ، ژانر را “تلویزیون محیط” خواند و امیلی را در Netflix به عنوان نمونه در پاریس ارائه داد. او ادعا می کند که این مجموعه ، پر از کلیشه و خط داستانی قابل پیش بینی ، چیزهای کمی را ارائه می دهد که ارزش دارد از تلفن شما نگاهی بیندازد. در واقع ، این سطح از راحتی مانند پخش مجدد پارک ها و تفریحات را فراهم می کند: به قدری معمولی است که تماشای آن برای اولین بار به اندازه تماشای یک نمایش آشنا استرس کمی دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که این نوع حواس پرتی کم کلید در واقع می تواند به شما در انجام کارهای خلاقانه کمک کند. راوی مهتا ، استادیار گروه بازاریابی در مدیریت بازرگانی در دانشگاه Illinois Urbana-Champaign ، که تأثیر سر و صدای زمینه را بر شناخت بررسی می کند. در مطالعه ای که او در سال 2012 انجام داد ، شرکت کنندگانی که در معرض صدای اطراف در حدود یک مکالمه کافه ای معمولی بودند ، در یک کار خلاقانه (ایجاد ارتباط بین کلمات به ظاهر غیرمرتبط) عملکرد بهتری نسبت به کسانی که در سکوت نشسته بودند ، داشتند.

اگرچه محدود ، این یافته جنبه های مثبت برای عوامل استرس زای خاص در روز کاری را ارائه می دهد. صدای سفید تلویزیون می تواند به رفع موانع ذهنی مزاحم برای افراد در زمینه های خلاقیت کمک کند ، اما در واقع می تواند باعث حواس پرتی در هنگام کارهایی شود که نیاز به تمرکز زیاد و توجه به جزئیات مانند حسابداری دارند.

اما ، مهتا اظهار داشت ، حواس پرتی لازم نیست تلویزیون باشد. هر صدای محیطی که از زمزمه صحبت کردن و حرکت دادن در پس زمینه تقلید کند ، باید همان اثرات را داشته باشد. برای مثال کانال ها و وب سایت های Spotify ، مانند Coffinity ، صدای کافه شلوغ را مستقیماً در هدفون خود ایجاد کنید بدون اینکه مجبور شوید به لوله بازگردید.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*