استرس دارید؟ اگر این نکات را دنبال کنید ، بازی های ویدیویی می توانند کمک کنند.



بازی های ویدئویی می توانند حواس پرتی مورد نیاز عوامل استرس زا را ایجاد کنند.

بازی های ویدئویی می توانند حواس پرتی مورد نیاز را از عوامل استرس زا فراهم کنند. (انریکه ویدال فلورس ، Unsplash /)

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً دچار استرس شده اید. هرگز نترسید: ما شواهد را کشف کردیم تا بفهمیم علم واقعاً در مورد یافتن ذن و نگه داشتن آن در زمان های دشوار چه می گوید. من می خواهم مدیتیشن را امتحان کنید؟ اقدام به حمام بهتر؟ جلوی خودت را بگیر اضطراب در مسیر او؟ خوش آمدید ماه آرام.

در نینتندو عبور از حیوانات: افقی جدید بازی ویدیویی با لحظه ای بی عیب و نقص در آمریکا به زمین نشست. 20 مارس مراحل اولیه محاصره همه گیر آمریكا بود ، كه ناگهان به بسیاری از افراد وقت آزاد در خانه برای گذراندن تزئین جزایر یا آویزان كردن طعمه ها به امید صید ماهی های گریزان بازی داد. اما بازی های ویدئویی حتی قبل از شروع همه گیری ، راهی موثر برای مقابله با استرس و اضطراب در اختیار مردم قرار می دهند. به همین دلیل است که حتی بازی های با شدت بالا نیز می توانند به شما کمک کنند تا آرام شوید – و چگونه می توانید بر اقناع شناختی خود تسلط پیدا کنید.

بازی در برابر استرس … مبارزه!

از دیدگاه تحقیق ، رابطه بین بازی های ویدیویی و میزان استرس پیچیده است. یک مطالعه در سال 2019 از شرکت کنندگان خواسته است که یک بازی جنگی شدید (مورتال کمبت) یا یک بازی پازل ساده تر (تتریس) و پاسخهای فیزیولوژیکی و احساسی آنها را در جلسه اندازه گیری کرد. نتایج نشان داد که بازیکنان برخی از نشانه های استرس جسمی را نشان می دهند ، از جمله فشار خون بالا و کاهش تنوع ضربان قلب ، اما احساسات مثبت بالاتری را گزارش می دهند.

بازی ها دارای مزایای واضح برای شکستن مغز ما از چرخه های مشکل ساز مربوط به شرایط استرس زا هستند. به گفته ریگان ماندریک ، استاد دانشگاه ساسکاچوان که رابطه بین بازی ها و سلامتی را مطالعه کرده است ، این محیط چندین مکانیسم اصلی را برای مقابله با استرس فراهم می کند. او می گوید: “ما برای بهبودی از استرس به چهار چیز نیاز داریم.” “شما نیاز به جدا شدن روانشناختی از منبع استرس دارید. شما نیاز به آرامش دارید. شما به احساس تسلط و شایستگی نیاز دارید. و شما باید احساس كنترل شوید. “بازی های ویدئویی می تواند ترکیبی از هر چهار را ارائه دهد.

در نهایت ، هدف این است که آنچه روانشناسان شناخت مداوم می نامند به هم بزنند – الگوهای تفکر شامل افکار وسواسی ، تجربیات و اضطراب. اگر ذهن شما دائما ثابت باشد و افکار مضر در مورد آنها را دوباره گردش دهد ، به راحتی می توان از عوامل استرس زا راحت شد. برای شکستن این چرخه می توان از فعالیت های آرام بخش سنتی بیشتری استفاده کرد ، اما نتایج شما ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید دریابید که آیا تلاش های شما برای انحراف حواس شما به شکست انجامیده است ، می گوید: اگر متوجه شوید که به چند صفحه اخیر خوانده شده توجه نکرده اید یا مجبورید یک برنامه تلویزیونی را عقب بردارید زیرا آن را کاهش داده اید ، استرس را از بین نمی برید.

اهداف ویدئویی در بازی می تواند با فراهم آوردن انگیزه بیرونی برای غوطه ور شدن در دنیای بازی ، به شما کمک کند تا از الگوهای فکری واقعی فرار کنید. آنها همچنین احساس تسلط و شایستگی را ارائه می دهند ، که می تواند به آنها نسبت به انواع غیرفعال سرگرمی مانند فیلم یا کتاب برتری دهد. همانطور که یاد می گیرید بازی را با مهارت بیشتری انجام دهید ، یک احساس موفقیت می تواند رضایت بخشی را که معمولاً از شخم زدن فصل به فصل در یک برنامه تلویزیونی کسب نمی کنید ، فراهم کند.

بازی مناسب را برای تنظیم روحیه خود پیدا کنید

هر کس وقتی صحبت از بازی می شود از چیزهای مختلف قدردانی می کند ، این بدان معناست که عنوان خاصی وجود ندارد که خیال همه را راحت کند. اریک کلوفر استاد و مدیر برنامه آموزش معلمان شلر و آرکید آموزشی MIT است. این برنامه می تواند بازی ای را پیدا کند که شما را در وضعیتی به نام منطقه توسعه پروگزیمال نگه دارد – تا در توانایی هایی که نزدیک به تسلط هستید ، عملکرد داشته باشید ، اما هنوز هم مشکلی دارید. “ایده این است که وقتی در لبه تجربه خود هستید ، بهتر یاد می گیرید. شما دائماً به چالش کشیده می شوید و می توانید بر آنها غلبه کنید. ” “بازی های ویدیویی خوب این کار را انجام می دهند. اگر خیلی راحت باشد ، متوقف می شوید ، اگر خیلی سخت باشد ، متوقف می شوید ، اما اگر در لبه تجربه خود گیر کرده باشید ، احساس می کنید که هنوز در طول مسیر یاد می گیرید ، پس به بازی پایبند هستید. “این منطقه از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، به ویژه با توجه به طیف گسترده ای از بازی ها که از بازی های تکراری با کلیک و کلیک گرفته تا ورزش های الکترونیکی رقابتی متفاوت است.

اما چالش به معنای مجازات کردن خود نیست. بخشی از عبور حیواناتجذابیت گسترده این است که فرصتی تا حدودی منحصر به فرد برای دستیابی به احساس موفقیت بدون تحمل طناب شکست فراهم می کند. شما می توانید با جمع آوری ارز در طول بازی و تلاش برای رسیدن به اهداف خود پیشرفت کنید ، اما بسیاری از کارها اساساً ماتریس هستند. کلوفر می گوید: “هیچ فشاری وجود ندارد زیرا من مقصر نیستم که نتوانسته ام به نتیجه مطلوب برسم.” “این فقط فرصتی است که من در شن و ماسه حفر کردم یا به ماهیگیری رفتم و نتوانستم آنچه را که می خواستم برسم.”

حتی با عنصر آرام کننده شانس ، عبور حیوانات هنوز به اصول تعیین شده توسط Mandryk برای کاهش استرس پایبند است. اگرچه نمی توانید کنترل کنید که کدام ماهی را از استخر خارج می کنید ، اما می توانید مدت زمان ماهیگیری را کنترل کنید.

این به معنای دنیای تویی نیست عبور حیوانات یک فنجان چای برای همه است: بعضی از افراد ممکن است در واقع بازی های رقابتی تر یا اعتیاد آور را راحت ترین بازی ها بدانند زیرا احساس جدا شدن از عوامل استرس زای واقعی را فراهم می کنند. اگر پس از انجام بازی های شوتر اول شخص یا بازی های ترسناک ، ذن بیشتری پیدا کردید ، احتمالاً به این دلیل است که آنها با توجه به توجه بیشتر ، در از بین بردن الگوهای تفکر منفی شما بهتر عمل می کنند.

مندریک توضیح می دهد که کلید انتخاب یک بازی مناسب به وضعیت ذهنی فعلی شما بستگی دارد – الگویی که می خواهید آن را بشکنید. اگر واقعاً روحیه دارید ، یک بازی فوق العاده جذاب می تواند به شما در تنظیم خلق و خوی شما کمک کند. اما اگر لرزش های بد شما کسل و کسل کننده باشد ، ممکن است چیزی فعال تر عامل اصلی انتشار باشد. اگر عبور حیوانات معمولاً این ترفند را انجام می دهد ، اما ناگهان نمی تواند شما را مجذوب روحیه خود کند ، ممکن است به سادگی با تفکر فعلی شما ناسازگار باشد. چیزی بیشتر داستان محور یا اکشن محور می تواند به اصلاح عدم تعادل کمک کند.

برای داشتن خونسردی ، سطح مناسب تعامل اجتماعی را پیدا کنید

در طی همه گیری COVID-19 ، انزوا و تنهایی به ویژه شیوع پیدا کرد ، اما این دوره همچنین به دوستی های آنلاین اجازه داد احترام شایسته خود را کسب کنند. مندریک می گوید: “ما دریافته ایم که انواع روابطی که در بازی ها حفظ و نگهداری می کنید می تواند به همان اندازه روابطی که در دنیای فیزیکی برقرار می کنید ارزشمند باشد.” این اثر به ویژه در کودکانی که احتمال تمایز بین ارتباطات ایجاد شده در دنیای واقعی و ارتباطات ایجاد شده در اینترنت کمتر است – به این دلیل که آنها همیشه این دو را داشته اند ، بسیار برجسته است.

متأسفانه ، تعاملات اجتماعی همچنین قدرت تخریب تجربه بازی شما را دارند. “اگر شما واقعاً دوست دارید یک بازی آنلاین انجام دهید ، اما باعث می شود هر بار که در معرض این رفتار سمی قرار می گیرید ، احساس بدی به وجود آورید ، باید به دنبال بازی دیگری باشید که به همان شیوه شما را راضی کند ، بدون اینکه در معرض این موارد قرار گیرد. “، مندریک می گوید.”

کلوفر تشویق می کند عبور حیوانات تا به کاربران اینقدر کنترل جنبه های اجتماعی بازی خود را بدهند. او می گوید: “من می توانم كسی را به بازدید از جزیره خود وادار كنم یا فقط تصویر را با شخص دیگری به اشتراک بگذارم.” در عین حال ، این بازی مربوط به پروفایل های شبکه های اجتماعی نیست ، بنابراین بازیکنان می توانند در مورد افرادی که تجربه خود را به اشتراک می گذارند بسیار مشخص باشند.

در حالی که ممکن است معاشرت در بازی برای برخی از افراد مثمر ثمر باشد ، برخی دیگر ممکن است تنهایی حاصل از بازی از طریق داستان سرایی را ترجیح دهند. هرچه بازی کنید ، هر دو متخصص پیشنهاد می دهند روحیه شما را کنترل کنند تا مطمئن شوند از فعالیت های خود در طول بازی سو استفاده می کنید. از این گذشته ، پرداخت وام مسکن در جزیره عبور از حیوانات نباید بیش از زندگی واقعی استرس زا باشد.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*