استرس دارید؟ فریاد بزنید بله واقعا.



انتشار سریع عاطفی می تواند کمک کند ، اما درمانی برای همه چیزهایی نیست که شما را نگران می کند.

انتشار سریع عاطفی می تواند کمک کند ، اما درمانی برای همه چیزهایی نیست که شما را نگران می کند. (Unsplash ، Ryan Snaadt /)

سال گذشته چیزهای زیادی برای عصبانیت و ناامیدی به ما داده است. نمی تونی فقط جیغ بزنی؟ اما واقعاً: فریاد کشیدن از پشت بام ها (یا در بالش خود) می تواند احساس تسکین عظیمی به شما دست دهد – به خصوص هنگامی که مشکلاتی که با آن روبرو هستیم بسیار بزرگ به نظر می رسند و نمی دانیم چگونه می توانیم رفع آنها را شروع کنیم.

چرا صدای خوب می تواند در عرض چند ثانیه روحیه ما را از آتشین به آرام تغییر دهد؟ این ارتباط زیادی با ردیابی احساساتی دارد که تجربه می کنیم. همانطور که گریه یا خندیدن می تواند در لحظات غم و اندوه ، شادی و آرامش را ایجاد کند ، یک گریه خوب قدیمی می تواند به طور موقت از خشم و ناامیدی راحت شود.

آوی کلاین ، روان درمانگر منهتن گفت: “من فکر می کنم هر احساسی که احساس می کنیم ارتباطی دارد که با آن ارتباط دارد.” “آزاد کردن احساسات واقعاً خوب یا حتی سالم است.”

جان نورکراس ، استاد روانشناسی در دانشگاه اسکرانتون می گوید ، کنار گذاشتن احساسات خود ، خواه با گپ زدن با بهترین دوست خود یا رها کردن صمیمانه ترین روح خود را از بالکن ، یک روش خوب و اثبات شده برای از بین بردن تنش است. مثل این است که قبل از جوش آمدن درب قابلمه آب جوش را بلند کنید.

صدا دادن به این همه درد می تواند واقعاً مفید باشد ، خصوصاً اگر احساس می کنید می خواهید بترکید. در آن لحظه هایی که احساس می کنید ممکن است با یک همکار یا یکی از اعضای خانواده خود را از دست بدهید ، با اندکی آزاد کردن “بخار” می توانید بدون ایجاد صحنه ، روز خود را ادامه دهید.

اما انتظار نداشته باشید که مشکلات شما تبخیر شود.

از اوایل دهه 1960 و 1970 ، درمان “جیغ اولیه” در بین افرادی که از مشخصات بالایی همچون جان لنون و یوکو اونو برخوردار بودند رواج داشت. ایده ای که احتمالاً حدس زده اید این است که با مشکلات روانشناختی خود به سادگی و با خارج کردن از سیستم خود کنار بیایید. اما درست همانطور که یک گلدان آب بدون توپ می تواند بجوشد اگر روی آتش بماند ، جیغ فقط یک رهاسازی کوتاه مدت دارد.

“من فکر می کنم آنجاست که مردم اشتباه می کنند [they assume] کلین می گوید ، اگر آنها فقط آن را رها کنند ، مجبور به کار دیگری نخواهند شد. “اگر در زندگی خود یک دوربند هستید ، اما در جای دیگری بشقاب می زنید ، فکر نمی کنم که واقعاً کمکی کند.”

اگر نمی خواهید مدام جیغ بزنید ، باید بدانید که این احساسات سنگین چه مشکلی برای شما ایجاد می کنند – و برای یافتن برخی از مکانیزم های مقابله سالم برای حل آنها تلاش کنید. به عنوان مثال ، اگر احساس عصبانیت و سرخوردگی از افرادی کنید که خواسته های شما را نادیده می گیرند یا قادر به گوش دادن به شما نیستند ، نورکراس می گوید ، تمرین تاکتیک های ادعای سالم احتمالاً نتایج طولانی مدت شما را بهتر از ورق زدن جدول خواهد داشت. اما این بدان معنا نیست که تبدیل استعاره میز به خلوت خانه خود نمی تواند به شما کمک کند تا آرامش لازم را برای تمرکز روی تصویر کلان کسب کنید.

فکر کنید که جیغ زدن و دمیدن به جای بانوی جادویی به عنوان بانداژ باشد – قطعاً می تواند حال شما را بهتر کند و این عالی است ، اما با از بین رفتن سر و صدا هنوز کارهایی باید انجام شود.

دفعه بعدی که احساس کردید می خواهید جوش بیاورید ، از زوزه باد نترسید (فقط سعی کنید همسایگان خود را نترسانید). اما همین که کمی بهتر شد ، وقت آن است که شروع به انجام کار واقعی کنید.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*