بازی های ویدیویی می توانند باعث بیماری حرکت شوند – در اینجا نحوه مبارزه با آن آمده است



این می تواند شما باشید: از این بازی تیرانداز واقع بینانه لذت ببرید و احساس ناراحتی نکنید.

این می تواند شما باشید: از این بازی تیرانداز واقع بینانه لذت ببرید و احساس ناراحتی نکنید. (Ketut Subiyanto / Pexels /)

برخی از افراد ، صرف نظر از اینکه آنها چقدر دوست دارند ، نمی توانند بازی های ویدیویی اول شخص را انجام دهند. این نیز در مورد استعداد نیست – بازی ها آنها را از نظر جسمی بیمار می کند. ما در مورد بیماری دریا و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می آیند صحبت می کنیم: سرگیجه ، حالت تهوع ، تعریق ، سردرد و حتی استفراغ.

اگر از یک بیماری قمار رنج می برید ، متأسفانه هیچ مدرک علمی وجود ندارد که هرگز از چنگ آن خلاص شوید. اما همانند بیماری حرکتی معمولی ، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش سرعت علائم ، کاهش شدت آنها و حتی آموزش مغز برای جلوگیری از تحریک آنها ، انجام دهید.

و مهم نیست که چقدر می خواهید درد را بازی کنید – این کار را نکنید. این کار نمی کند

چه چیزی باعث قمار می شود؟

پاسخ کوتاه این است: ما واقعاً نمی دانیم. با این حال ، مشهورترین نظریه ، درگیری حسی را به عنوان مقصر نشان می دهد – این زمانی است که مغز شما اطلاعاتی را دریافت می کند که انتظارات او از نحوه کار جهان را برآورده نمی کند.

به عنوان مثال ، هنگامی که در خیابان قدم می زنید ، چشمان شما ساختمان ها و حرکت مردم در اطراف شما را می بیند. در همین حال ، گوش داخلی شما – ارگانی که مسئول تعادل و احساس حرکت است – این اطلاعات را با گفتن به مغز شما تأیید می کند که بله ، شما در حال حرکت هستید. هیچ درگیری وجود ندارد. همه چیز هلو است.

اما وقتی برخی از افراد بازی های ویدیویی انجام می دهند – به ویژه عناوین سری اول شخص مانند ندای وظیفه، بی آبرو، و سرزمین های مرزی– ممکن است در ارتباط بین آنچه چشم آنها می بیند و آنچه گوش داخلی آنها تشخیص می دهد وجود داشته باشد. از یک طرف ، آنها حرکت واقع گرایانه ای را روی صفحه مشاهده می کنند ، طراحی شده برای احساس غوطه ور شدن در بازی. از طرف دیگر ، گوش داخلی آنها به مغز آنها می گوید که هیچ حرکتی وجود ندارد – آنها فقط روی کاناپه خود نشسته اند. این پیام های مخلوط مغز را دیوانه می کند و این زمانی است که بیماری قمار رخ می دهد.

کوتاهش کن

معتبرترین مقابله با قمار این است که بازیهای چالش برانگیز را به آرامی و در یک سری جلسات کوتاه شروع کنید ، می گوید Séamas Weech ، فوق دکترا در دانشگاه مک گیل که کارش در درک بیماری سایبری در واقعیت مجازی است. این به مغز و بدن اجازه می دهد تا تحمل ایجاد کنند – فرایندی که افراد در حوزه ویچ آن را “بلند کردن پاها” می نامند.

“آموزش مصرف کنندگان برای در امان ماندن از بیماری حرکت ، یک حوزه تحقیقاتی بسیار فعال است. “حتی اگر جام مقدس نداریم ، اما چیزهای زیادی آموخته ایم.” “بهترین احتیاط این است که به هیچ وجه از ایجاد سیستم های سنجش جلوگیری شود.”

به همین دلیل مبارزه با ناراحتی به شما کمک نمی کند – حواس شما را بیش از حد بار می آورد. در عوض ، به محض اینکه احساس ناراحتی می کنید کمی استراحت کنید ، صبر کنید تا علائم شما فروکش کند و فقط دوباره سعی کنید.

ویچ می گوید ، تجربه قبلی شما با بازی های ویدیویی و عنوان خاصی که بازی می کنید کلیدی در این است که این روش برای شما چگونه کار می کند و چگونه کار می کند. این متغیرها به همین دلیل است که نمی گوید با چه سرعتی می توانید زمان بازی خود را افزایش دهید یا چه مدت طول می کشد تا شما به بازی ای که بازی می کنید عادت کنید – حتی اگر چنین باشد.

از نمایشگرهای بزرگ – و همچنین از نمایشگرهای کوچک – خودداری کنید

نمایشگرهای عظیم را دوست داریم زیرا به ما اجازه می دهد عکس ها را با جزئیات بیشتری ببینیم ، اما همچنین به این دلیل که ما را در غوطه وری در آنچه تماشا می کنیم ، چه یک فیلم و چه یک بازی ویدیویی ، برای ما آسان می کند. اما به همین دلیل است که اگر از بیماری قمار رنج می برید ، نباید از آن استفاده کنید.

صفحه های کوچکتر بهتر هستند: آنها کل میدان دید شما را اشغال نخواهند کرد ، دائما به مغز شما یادآوری می کنند که در واقع در یک اتاق هستید و حرکتی که می بینید فقط یک تصویر صفحه است. وچ می گوید: “این اتاق یک مرجع بصری پایدار را فراهم می کند که بازیکن را در دنیای واقعی زمین نگه می دارد و این باعث کاهش درگیری های حسی می شود.”

اگر در حال حاضر یک تلویزیون صفحه تخت بزرگ دارید که اکنون شما را بیمار می کند ، لازم نیست آن را دور بریزید – نشستن دور از آن نیز همان تأثیر را خواهد داشت.

اما در این کار زیاده روی نکنید و بازی های خود را به گوشی هوشمند خود محدود کنید. در صفحه نمایش های کوچک شما باید چشمان خود را فشار دهید تا جزئیات دقیق را درک کنید ، بنابراین احتمالاً سردرد می شوید ، یکی دیگر از علائم رایج و آزار دهنده قمار.

آن را در آتش نگه دارید

البته ، این عالی به نظر می رسد ، اما اگر نمی خواهید با یک سردرد بزرگ مقابله کنید ، بهتر است چراغ ها را روشن کنید.

البته ، این به نظر عالی می رسد ، اما اگر نمی خواهید با یک سردرد بزرگ مقابله کنید ، بهتر است چراغ ها را روشن کنید. (Alexander Jawfox / Unsplash /)

شما می توانید این را به عنوان توصیه عمومی زندگی در نظر بگیرید ، اما در اینجا ما به طور خاص در مورد اتاقی که در آن بازی می کنید صحبت می کنیم. آن دسته از نوارهای نئونی را که در TikTok دیده اید ، یا آن چراغهای خارق العاده ای را که سالها به اطراف پنجره شما آویزان بوده اند ، دور بریزید و به یک لامپ مناسب بکشید تا فضای شما را روشن کند.

این یک اثر مضاعف دارد. اول اینکه ، بازی در یک اتاق با نور مناسب از خستگی چشم جلوگیری می کند ، که به شما کمک می کند تا از سردرد جلوگیری کنید. دوم ، نورپردازی در محیط اطراف به چشمان شما کمک می کند تا بفهمند شما در یک اتاق هستید و با زامبی های تایتانیک نمی جنگید.

عناصر را کنترل کنید

از آنجا که قمار نوعی بیماری دریایی است ، بیشتر مواردی که علائم یک اثر را برای دیگری از بین می برند – از جمله ورود هوای تازه به صورت و نوشیدن آب خنک.

می توانید هنگام پیاده روی یا نشستن در بیرون از یکی از زمان های استراحت از نسیم لذت ببرید ، یا می توانید هنگام بازی فن خود را به سمت خود نشانه بگیرید. Wech می گوید مورد آخر می تواند در ایجاد حس حرکات بدنی که معمولاً در بازی ها وجود ندارد ، کمک کند که منجر به درگیری های حسی کمتری می شود. در همین حال ، وقتی احساس تعریق یا حالت تهوع می کنید ، آب خنک به شما کمک می کند تا معده شما را ته نشین کند.

پشتیبان بگیرید

در جامعه بازی ، برخی قمار را یک نقطه ضعف می دانند ، اما اگر به معنای کاهش ناراحتی و بازی برای مدت طولانی تری باشد ، کمک گرفتن کاملاً شرم آور نیست.

برخی مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند بر روی حالت تهوع اثر درمانی داشته باشد ، اما چه تسکین چشمگیری داشته باشد و چه خفیف ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. می توانید چای زنجبیل ، آبجو زنجبیل یا حتی آب نبات زنجبیل را امتحان کنید. اگر ترجیح می دهید آن را به عنوان مکمل مصرف کنید ، حتماً قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

روش دیگری که برای مقابله با بیماری حرکت منظم طراحی شده است ، اما توسط گیمرها نیز استفاده می شود ، استفاده از مچ های طب فشاری است. این دستبندها بسیار شبیه چیزی است که جان مک انرو ممکن است در دهه 70 در یک زمین تنیس از آن استفاده کرده باشد ، اما دارای یک درب پلاستیکی است که به یک نقطه در قسمت زیر بازو ، دقیقاً زیر مچ دست شما فشار می آورد. این نقطه طب فشاری که به P6 معروف است ، سه انگشت (حدود 1 تا 2 اینچ) زیر پایه دست شما است و فشار مداوم می تواند به رفع حالت تهوع و سرگیجه کمک کند. اگر این نوارها را ندارید ، می توانید با انگشت شست خود به همان اثر برسید.

اگر همه راه های دیگر شکست خورد ، بازی را عوض کنید

بعضی از بازی ها وقتی صحبت از قمار می شود از دیگران بدتر هستند. بازی های تیراندازی اول شخص مقصر شماره 1 هستند ، در حالی که هر چیزی با گرافیک فوق واقع گرایانه می تواند دنیای برخی افراد را در یک ثانیه چرخاند. متأسفانه ، اگر هیچ کاری جواب نداد ، ممکن است مجبور شوید کاملاً این عنوان را متوقف کنید.

قبل از انصراف از بازی مورد علاقه خود ، ببینید آیا امکان تغییر تنظیمات حساسیت یا دیدگاه بازیکن وجود دارد یا خیر. رفتن از دیدن فقط دستهای شخصیت شما به دیدن پشت او می تواند کمک زیادی کند ، در حالی که کاهش سرعت حرکت دوربین و تکان دادن سر و اسلحه نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. حتماً تنظیمات صفحه خود را نیز بررسی کنید – نمایشگرهای با نرخ تازه سازی بالا ممکن است ناخوشایند باشند ، بنابراین فریم ها را در ثانیه کمی کاهش دهید یا نمایشگر خود را به سرعت کمتری تغییر دهید.

اگر همه این تغییرات کمکی نکرد ، ممکن است بخواهید نوع دیگری از بازی را امتحان کنید – یک داستان شخص سوم ، بازی های پازل ، یک عنوان 2D یکپارچهسازی با سیستمعامل یا یک Nintendo 64 پیش از بازی برادران ماریوفقط چند مورد را نام ببرم. ممکن است ناامیدکننده باشد ، اما ممکن است لازم باشد تحمل خود را افزایش دهید تا در نهایت بتوانید عناوینی مانند این را بازی کنید سلام یا افسانه های اوج. اولین عادت بدن شما نسبت به بازی های کمتر پیچیده ، ترکیبی عالی از گرافیک بسیار واقع گرایانه و حرکات سریع دوربین است.

به یاد داشته باشید: شکنجه کردن خود با تحمل علائم به شما کمک نمی کند تا سریعتر از بین بروند. آهسته پیش بروید و از بازی خود لذت ببرید. از این گذشته ، بازی ها باید سرگرم کننده باشند.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*