با آموزش احساسی مغز ، خلق و خوی خود را بهبود بخشید



همه چیز در مورد آزاد کردن احساسات منفی است تا جایی برای اقدامات مثبت فراهم شود.

همه چیز در مورد آزاد کردن احساسات منفی است تا جایی برای اقدامات مثبت فراهم شود. (چارلز پوستیو / Unsplash /)

پس از یک سال استرس سمی ، که به دلیل ترس و ناامنی بسیار دامن زده شده است ، اکنون زمان مناسبی برای شروع مجدد ، تمرکز بر روی سلامت روان و ایجاد چند روش سالم برای کنترل فشارهای پیش رو است.

دانش مغز منجر به برخی از تکنیک های بدون دارو شده است که اکنون می توانید از آنها استفاده کنید.

من یک روانشناس سلامت هستم که روشی را ایجاد کردم که با استفاده از احساسات پاره کننده ما استرس را به سرعت از بین می برد و به جای آن احساسات مثبت را فعال می کند. این تکنیک آموزش عاطفی مغز برای همه ایده آل نیست ، اما می تواند به بسیاری از افراد کمک کند وقتی در افکار منفی گیر می کنند ، از استرس خلاص شوند.

چرا رد پاسخ استرس بسیار دشوار است

سه چیز اصلی رد احساسات منفی فعال شده توسط استرس را دشوار می کند:

اول ، ژن های ما باعث نگرانی ما می شوند. شکارچیان و جمع آورندگان اجدادی ما با پذیرفتن اینکه هر خش خش در علف ها یک شیر گرسنه در کمین است ، نه پرندگان بی ضرر که به شکار بذر می پردازند ، زنده ماندند. ما اساساً برنامه ریزی شده ایم که به عنوان یک رطوبت دهنده برای تهدیدها عمل می کنیم و مغز ما در پاسخ به سرعت مواد شیمیایی استرس و احساسات منفی را آزاد می کند.

دوم ، آبشار شیمیایی هورمون های استرس در مغز که با احساسات منفی همراه است ، انعطاف پذیری شناختی ، رفتار هدفمند و کنترل خود را مختل می کند.

سوم ، تمایل ما به جلوگیری از برخورد با احساسات منفی ، افراد را در یک چرخه مداوم نادیده گرفتن احساسات ناخوشایند قرار می دهد ، که باعث افزایش استرس و خطر مشکلات سلامتی عاطفی می شود.

افکار و احساسات از قطارهای مختلف در مغز پیروی می کنند.

افکار و احساسات از قطارهای مختلف در مغز پیروی می کنند. (لورل ملین /)

رویکردهای سنتی برای کنار آمدن با استرس مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری است ، که بر اصلاح الگوهای تفکر و رفتار متمرکز است. قبل از درک مدرن ما از اضافه فشار روانی توسعه یافته است.

محققان دانشگاه نیویورک یک پارادوکس را کشف کردند: اگرچه روش های شناختی در شرایط کم استرس م effectiveثر هستند ، اما هنگام مواجهه با استرس های زیاد زندگی مدرن ، تأثیر کمتری دارند.

آموزش عاطفی مغز با این احساسات استرس بالا تلاش می کند تا آنها را رام کند و احساسات منفی را به عنوان اولین مرحله از دو مرحله برای جلوگیری از اضافه بار استرس آزاد می کند.

مرحله 1: احساسات منفی را آزاد کنید

تنها احساس منفی در مغز که از عمل حمایت می کند ، نه اجتناب و انفعال ، خشم است.

مطالعات نشان می دهد که سرکوب خشم با افسردگی ارتباط دارد و سرکوب خشم احساسات را کاهش نمی دهد. در عوض ، مشخص شده است که آزاد سازی خشم باعث کاهش سایر خطرات سلامتی مرتبط با استرس می شود.

روش ما این است که با استفاده از یک عصبانیت کنترل شده خشم ، فشار اضافی استرس را از بین ببریم تا به مغز کمک کند کنترل عاطفی بهتری داشته باشد و به جای اینکه مزمن و مسموم شوند ، احساسات جریان یابد. بعد از این اولین انفجار مختصر ، ممکن است احساسات دیگری بوجود بیاید ، شروع با غم و اندوه برای ناراحتی از دست دادن امنیت ، سپس ترس و پشیمانی ، و یا کاری که دفعه دیگر متفاوت انجام خواهیم داد.

می توانید برای مراحل مختلف خود صحبت کنید. برای آزمایش روند کار ، از این عبارات ساده برای بیان احساسات منفی و از بین بردن استرس خود استفاده کنید: “من از این عصبانی هستم که …”؛ “من ناراحتم که …”؛ “می ترسم که …”؛ و “احساس گناه می کنم که …”

مرحله 2. ابراز احساسات مثبت

پس از آزاد شدن احساسات منفی ، احساسات مثبت به طور طبیعی می توانند رخ دهند. این احساسات را با استفاده از همان رویکرد بیان کنید: “من احساس سپاس می کنم که …”؛ “من احساس خوشبختی می کنم که …”؛ “من اطمینان دارم که …”؛ و “من احساس غرور می کنم که …”

تفکر شما می تواند به سرعت تغییر کند ، پدیده ای که توضیحات بالقوه بسیاری دارد. یک توضیح این است که در حالت های مثبت ، مدارهای عصبی در مغز شما که خاطرات زمانی را که در گذشته در همان حالت مثبت بوده اید ذخیره می کنند ، می توانند خود به خود فعال شوند. دیگر این که تغییر احساسات منفی به مثبت باعث آرامش سیستم عصبی سمپاتیک شما می شود – که باعث یک جنگ یا واکنش فرار می شود – و سیستم پاراسمپاتیک را فعال می کند ، که بیشتر به عنوان ترمز احساسات شدید عمل می کند.

در اینجا به نظر می رسد که کل روند کاهش استرس در حال حاضر به نظر من می رسد:

  • من از اینکه همه منزوی هستیم عصبانی هستم و نمی توانم نوه جدیدم هنری را ببینم.
  • من متنفرم که همه چیز خیلی گیج شده! از این متنفرم!!!
  • از اینکه در حال حاضر تنها هستم ناراحتم.
  • می ترسم هرگز تمام نشود.
  • من از شکایت احساس گناه می کنم! من خوش شانس هستم که زنده ام و در زندگی ام پناه و عشق دارم.

سپس مثبت:

  • از اینکه عروسم عکسهای هنری را برایم می فرستد احساس سپاس می کنم.
  • احساس خوشبختی می کنم که امروز صبح و شوهرم با هم خندیدیم.
  • من احساس اطمینان می کنم که سرانجام این اتفاق خواهد افتاد.
  • من احساس غرور می کنم که تمام تلاش خود را برای کنار آمدن انجام می دهم.

پس از یک سال ترسناک و چالش های بیشتر در سال 2021 ، بهبود رویکرد شما نسبت به احساسات می تواند خلق و خوی تقویت کننده دارو باشد. ترس ما از COVID-19 نباید ما را درگیر خود کند. ما می توانیم پاسخ مغز به ترس را زیرک بگیریم و لحظاتی را پیدا کنیم که وعده آنها را جرقه می زند.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*