برای آرامش بخشترین حمام تاکنون ، نکات مفیدی را اضافه کنید



یک خیساندن ساده می تواند معجزه کند.  علم می گوید شما می توانید بهتر از ساده کار کنید.

یک خیساندن ساده می تواند معجزه کند. علم می گوید شما می توانید بهتر از ساده کار کنید. (روش Taisiia از طریق Unsplash /)

حمام ها آرامش بخش هستند. این ، گرچه شاید یک حقیقت جهانی نباشد ، اما حداقل یک عقیده کاملاً متناقض است. و در حالی که تحقیقات در مورد حمام کردن ، زمینه پرتحرک تحقیقاتی نیست که شایسته انجام آن باشد ، اما داده هایی که ما داریم توانایی آنها در تسکین استرس را پشتیبانی می کند. به نظر می رسد افرادی که مرتباً استحمام می کنند ، استرس کمتری دارند و نسبت به افرادی که فقط استحمام می کنند ، افسردگی کمتری دارند. غوطه ور شدن در آب ساده حتی می تواند به عصبانیت شما کمک کند.

علاوه بر این ، خیساندن خوب نه تنها برای سلامت روان شما مفید است بلکه باعث می شود کل بدن خوب باشد. چندین مطالعه نشان می دهد که غسل ​​های مکرر احتمالاً احساس سلامتی بیش از دیگران و تمایل به خواب بهتر دارند. یک مطالعه بزرگ در ژاپن نشان داد که استحمام می تواند خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را در فرد کاهش دهد ، شاید با کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ های خونی. حتی برخی شواهد نشان می دهد که “گرم شدن غیرفعال” – هنگامی که بدن را در حمام یا سونا گرم می کنید ، در مقابل ورزش شدید – می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

برای درک کامل مزایای احتمالی زمان استحمام ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این نباید شما را از بهره مندی از مزایای فعلی منصرف کند. در اینجا خلاصه ای از مهمترین نکات مبتنی بر شواهد است که می توانیم برای به حداکثر رساندن اثرات تسکین دهنده خیساندن بیابیم.

چه موقع استحمام شود

گوش کنید ، هر وقت نماز می خوانید می توانید غسل کنید. اما اگر می خواهید برای بهبود خواب خود در مراسمی شرکت کنید ، ممکن است دریچه بهینه ای برای انجام آن وجود داشته باشد.

طبق یک متاآنالیز از سال 2019 – این زمانی است که محققان تعداد بسیاری از مطالعات فردی را برای بررسی میزان اهمیت یافته های آنها کوتاه می کنند – استحمام در آب گرم حدود یک تا دو ساعت قبل از خواب می تواند مدت زمان شما را کوتاه کند به طور متوسط ​​10 دقیقه بخوابید. دلیل؟ بدن شما به طور طبیعی قبل از خواب دمای هسته خود را خنک می کند و هر چیزی که در این روند اختلال ایجاد کند ، می تواند سر تکان دادن را برای شما دشوار کند. حمام گرم (یا اگر فقط یک پایه برای کار دارید دوش بگیرید) گردش خون را افزایش می دهد ، که باعث می شود بدن گرما را پراکنده کند. شروع این فرآیند حدود 90 دقیقه قبل از اینکه بخواهید به کیسه بزنید ، به بدن شما کمک می کند تا از طرحی که طراحی شده خنک شود و مغز را به سمت خنک شدن سوق دهد و به شما اجازه می دهد تا بخوابید.

اگر از خود می پرسید که چه مدت در حمام بمانید ، این واقعا به تنظیمات شخصی شما بستگی دارد. خیساندن بیش از حد طولانی در آب داغ می تواند برای پوست شما مضر باشد (بعداً در مورد این مورد بیشتر بخوانید) ، اما به نظر می رسد که مزایای چیزی طولانی تر از یک فرو رفتن کوتاه (10 دقیقه یا بیشتر فکر کنید) را خواهید دید.

از نظر تعداد دفعات ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هر روز استحمام فواید بیشتری نسبت به غوطه وری در هفته یا یک بار دارد. بنابراین اجازه ندهید کسی به شما بگوید که زمان استحمام باید به عنوان یک لوکس تلقی شود – کاملاً منطقی است که آن را به یک تمرین روزانه تبدیل کنید.

حمام چقدر باید گرم باشد – و حمام

متاآنالیز 2019 به عنوان یک دامنه دما که کیفیت خواب را بهبود می بخشد ، در 104 تا 109 درجه فارنهایت باقی می ماند. گرم كردن آب چند درجه بیشتر از آن خطر ذوب شدن لایه روغنی را كه از پوست شما محافظت می كند ، می كند ، اما اگر آب آن خیلی خنك باشد از گرم كردن بدن نیز بهره ای نخواهید برد. به هر حال ، بیشتر ما دمای بدن خود را در حدود 97 تا 99 درجه فارنهایت حفظ می کنیم ، بنابراین مدت زیادی طول نمی کشد تا آب احساس خنک شدن روی پوست ما ایجاد کند.

نیازی به افزودن دماسنج به روال استحمام خود احساس نکنید: اگر آب احساس گرما می کند اما گرم نیست ، دمای مناسب است. دستشویی خود را گرم نگه دارید ، زیرا اتاق برشته شده مانع از دست رفتن سریع گرما در حمام می شود.

برعکس ، اگر برای اینکه زود بخوابید در حال استحمام هستید ، مطمئن شوید که نه بعد از مدت طولانی خیس شدن به یک فضای خنک منتقل شده اید – در غیر این صورت گرمای بدن شما پراکنده نمی شود و شما را به سرزمین رویاها نمی فرستد.

آنچه را که باید به حمام خود اضافه کنید تا بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشید

تحقیقات در مورد فواید جوشانده های مختلف حمام کمیاب است (که یک تقلید مسخره آمیز است) ، اما یک مطالعه ژاپنی در مورد اثرات بهداشتی حمام نشان داد که به نظر می رسد “مکمل ها” این فواید جسمی و روحی را افزایش می دهد. اما دقیقاً چه چیزی باید اضافه شود؟

از یک طرف ، هر چیزی که باعث شود شما احساس خوشبختی و آرامش کنید ، حمام شما را شادتر و آرامش بخش تر می کند – و برای بسیاری از مردم ، حباب ها متناسب با آن هستند. از طرف دیگر ، کف کرکی و سایر مواد افزودنی حمام که حاوی رنگ و مواد معطر هستند می توانند خطر ابتلا به عفونت مخمر و دستگاه ادراری را افزایش دهند. بهترین راه برای تعادل میل شما به هیجان در حین استحمام با ایمن نگه داشتن پوست و غشاهای مخاطی ، پیگیری احساس محصولات مختلف است – و جلوگیری از محصولات تحریک کننده. اگر محصول جدیدی را امتحان می کنید ، ابتدا مقدار کمی استفاده کنید.

بهترین حمام لزوماً شامل حباب نیست ، اما سعادت خود را دنبال کنید.

بهترین حمام لزوماً شامل حباب نیست ، اما سعادت خود را دنبال کنید. (پیکسل /)

اگر نمی خواهید مواد محرک احتمالی را بهم بزنید ، اما می خواهید آب حمام خود را لگد بزنید ، نمکهای Epsom را امتحان کنید. شواهدی مبنی بر اینکه آنها تنش عضلانی را از بین می برند و به شما کمک می کنند تا آرام شوید ، بیشتر حکایت دارد ، اما بسیاری از ورزشکاران به آنها قسم می خورند – و یافتن آنها بدون رنگ و طعم دهنده آسان است. همچنین می توانید بمب های حمام خود را تهیه کنید تا از نرم بودن همه مواد تشکیل دهنده آنها اطمینان حاصل کنید (و در هزینه های زیادی صرفه جویی می کنید). یا فقط چند گل ، گیاه یا روغن ضروری بریزید تا دم حمام خود را ایجاد کنید.

چگونه ظرفیت مرطوب کننده دستشویی را به حداکثر برسانیم

درست است که خیساندن در آب خیلی گرم می تواند به لایه محافظ مولکول های چربی روی پوست آسیب برساند ، که می تواند منجر به خشکی و تحریک شود. اما این بدان معنا نیست که حمام شب برای پوست شما مضر است. در واقع ، بسیاری از متخصصان پوست ، خیساندن یا دوش گرفتن روزانه را برای افراد مبتلا به اگزما توصیه می کنند.

نکته کلیدی در استحمام که شما را مرطوب می کند ، دما است: آب باید گرم باشد ، گرم نباشد. اگر پوست حساس خاصی دارید ، احتمالاً باید حدود 10 دقیقه جذب خود را حفظ کنید ، از پاک کننده های ملایم ، بدون بو یا سایر مواد تحریک کننده استفاده کنید و از مالش خودداری کنید. افزودن روغنهای بدون بو ، جوراب بسته شده مملو از بلغور جو دوسر یا حتی جوش شیرین نیز می تواند به تسکین خارش یا تحریک پوست کمک کند.

مهم نیست که پوست شما به چه شکلی باشد ، آب بندی در رطوبت دستشویی همیشه چیز خوبی است. راز این کار این است که به جای مالیدن با حوله ، پوست خود را خشک کنید ، سپس بلافاصله یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. وان شما را برای شارژ دوباره آرام ، خنک ، جمع و شبنم خواهد کرد.

چگونه رایحه درمانی ، نور و صدا می توانند آرامش بخش حمام باشند

یکی از بزرگترین تفاوت های حمام و آبگرم در جو است. اگر متعهد هستید که شب غوطه وری خود را تا حد ممکن zen کنید ، اطراف خود را با صداها ، رایحه ها و رنگهایی که اثر آرام بخشی دارند ، در نظر بگیرید.

ابتدا اجازه دهید در مورد انتخاب موسیقی صحبت کنیم. تحقیقات نشان می دهد که صدای طبیعت – آواز پرندگان ، باران و غیره. – به آرامش ذهن انسان کمک کنید. اگر ترجیح می دهید به توییت و بابونه گوش ندهید ، فقط به دنبال موسیقی باشید که به شما احساس آرامش دهد. این آهنگ ها به ویژه بر اساس تحقیق در مورد نحوه واکنش مغز ما به صدا ، آرامش بخش طراحی شده اند ، بنابراین اگر سلیقه موسیقی معمول شما خیلی شاد باشد ، مکان خوبی برای شروع است.

وقتی نوبت به روشنایی می رسد ، دیمر برای کاهش استرس و آمادگی برای خواب همیشه بهتر است. شمع یک انتخاب عالی است. یا اگر فرصتی برای تغییر نور در حمام خود دارید – شاید با برخی نوارهای LED مدرن – آزمایش رنگ های سرد مانند آبی را در نظر بگیرید. در حالی که نور آبی به دلیل بر هم زدن ریتم شبانه روزی ما رپ بدی پیدا می کند ، تحقیقات نشان می دهد که فقط در صورت روشن بودن بیش از حد باعث تحریک آن می شود. در تنظیمات پایین ، سایه های سرد می توانند نسبت به سایه های گرم آرامش بیشتری داشته باشند.

رایحه درمانی – استفاده از رایحه برای بهبود سلامتی و رفاه – هزاران سال است که وجود دارد ، اما تا همین اواخر مورد توجه جامعه پزشکی غربی نبوده است. تحقیقات موجود نشان می دهد که انواع روغنهای اساسی مانند زنجبیل ، اکالیپتوس ، نعناع ، گلاب و اسطوخودوس می توانند به کاهش درد و اضطراب کمک کنند. مکانیسم فرض شده این است که این بوها گیرنده های موجود در بینی شما را فعال می کنند ، سپس با قسمت های مختلف مغز صحبت می کنند و به طور بالقوه به تنظیم تجربه درد یا احساسات کمک می کنند.

روغنهای اساسی می توانند باعث تحریک پوست یا حتی واکنشهای آلرژیک شوند ، بنابراین به جای افزودن مستقیم آنها به حمام ، از پخش کننده استفاده کنید. اگر می خواهید آنها را به آب اضافه کنید ، فقط از چند قطره استفاده کنید – و اطمینان حاصل کنید که روغن های خود را از منبعی می گیرید که به آن اعتماد کنید.

اگر این ترفندها برای تنظیم روحیه شما کافی نیستند ، فکر کنید چند دوست گلدان را به دستشویی بیاورید. نگاه به گیاهان اضطراب را کاهش می دهد و هیچ چیز مانند کمی سبز نیست که باعث شود دوش شایسته اینستاگرام باشد.

چرا باید هنگام خیساندن نوشیدنی را در دست داشته باشید

می توانید تصور کنید که وقتی در حمام هستید کاملاً هیدراته هستید ، اما بدن از طریق منافذ آب جذب نمی کند. در واقع ، اگر سرویس بهداشتی شما گرم یا گرم باشد ، احتمالاً باعث عرق کردن (یا حداقل درخشش) می شود. این می تواند به سرعت شما را دچار کم آبی کند. هنگام خیس خوردن ، یک لیوان بزرگ آب در محل خود نگه دارید و حتماً جرعه جرعه بنوشید – مخصوصاً اگر از یک لیوان شراب در وان لذت می برید ، زیرا الکل باعث خشک شدن بیشتر شما می شود.

چرا باید تلفن خود را از دستشویی خارج کنید

هر بار که تلفن شما لرزش یا زنگ می خورد ، کمی هورمون آدرنالین را تحریک می کند زیرا مغز به شما می گوید که باید هوشیار باشید. برخی تحقیقات نشان می دهد که این پاسخ به دستگاه های ما از قبل چنان ریشه دوانده است که حتی اگر خاموش یا کنار گذاشته شوند ، نسبت به آنها استرس خواهیم داشت. اگر یک روال شبانه ایجاد می کنید تا در حین حمام تلفن خود را از چشم و ذهن خود دور نگه دارید ، ممکن است بتوانید غریزه خود را برای بررسی آن شکسته یا به اعلان ها فکر کنید – به شما این امکان را می دهد تا واقعاً آرام باشید. مطالعه کتاب فیزیکی ، انجام جدول کلمات متقاطع ، یا حتی مراقبه در دستشویی را در نظر بگیرید.

اگر خیساندن شبانه شما تنها زمانی است که می توانید با آرامش از طریق TikTok عبور کنید ، این نیز خوب است. هیچ راهی اشتباه برای آرامش وجود ندارد. فقط سعی کنید تلفن خود را در وان نریزید.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*