به نظر می رسد ضد مواد مغذی ترسناک باشد ، اما شما در رژیم غذایی به آنها نیاز دارید



این ترکیبات به طور طبیعی در تعدادی از غذاهای سالم از جمله حبوبات و غلات کامل وجود دارد.

این ترکیبات به طور طبیعی در تعدادی از غذاهای سالم از جمله حبوبات و غلات کامل وجود دارد. (foodism360 / Unsplash /)

جیل جویس استادیار تغذیه سالم در دانشگاه ایالتی اوکلاهما است. این داستان در اصل در گفتگو.

شاید این روزها سعی می کنید غذای سالم تری بخورید ، سعی می کنید از مواد خوب کافی استفاده کنید و مواد کم مصرف را محدود کنید. آیا به مواردی مانند فیبر ، چربی و ویتامین ها … و ضد مواد مغذی توجه می کنید؟

چه لعنتی ضد مواد مغذی هستند و آیا نگران کننده بودن در رژیم غذایی شماست؟

بگذارید من به عنوان یک محقق در زمینه تغذیه سالم به شما اطمینان دهم که ضد مواد مغذی دشمن شیطانی تمام غذاهایی که می خورید نیست. تا زمانی که رژیم متعادل و متنوعی مصرف می کنید ، ضد مغذی ها مشکلی ندارند. در حقیقت ، دانشمندان متوجه شده اند که در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارند.

ضد مواد مغذی چیست؟

ضد مواد مغذی موادی هستند که به طور طبیعی در غذاهای گیاهی و حیوانی وجود دارند.

این نام از نحوه عملکرد آنها در بدن شما بعد از خوردن آنها گرفته شده است. آنها مانع از جذب سایر مواد مغذی خارج از روده و جریان خون در بدن می شوند تا بتوانید از آنها استفاده کنید. به این ترتیب ، ضد مغذی ها می توانند میزان مواد مغذی را که در واقع از غذای خود دریافت می کنید ، کاهش دهند. اغلب در جذب کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم و روی تداخل ایجاد می کند.

گیاهان این ترکیبات را به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر حشرات ، انگلی ها ، باکتری ها و قارچ ها تولید کرده اند. به عنوان مثال ، برخی از مواد ضد مغذی می توانند طعم تلخی در غذا ایجاد کنند. حیوانات نمی خواهند آن را بخورند ، بذرها را ترک می کنند ، به عنوان مثال ، برای نهال های آینده غذا تهیه می کنند. برخی از مواد ضد مغذی مانع هضم دانه های خورده شده می شوند. دانه ها وقتی از انتهای دیگر به مدفوع حیوان خارج می شوند ، پراکنده می شوند و می توانند به رشد گیاهان جدید ادامه دهند. هر دوی این تاکتیک های بقا به رشد و گسترش گونه های گیاهی کمک می کنند.

در مورد غذاهایی که مردم می خورند ، غالباً شما ضد مواد مغذی خواهید یافت که به طور طبیعی در غلات و حبوبات یافت می شوند.

وقت آن است که تصویر را به عنوان یک تقویت کننده سلامت تغییر شکل دهیم

اگرچه ترسناک به نظر می رسد ، مطالعات نشان می دهد که ضد مغذی ها نگران کننده نیستند ، مگر اینکه در مقادیر فوق العاده زیاد و غیر واقعی مصرف شوند – و فواید بی شماری برای سلامتی دارند.

در حال حاضر ، ضد مواد مغذی در حال تغییر در تصویر خود هستند ، بسیار شبیه به فیبرهای غذایی. زمانی دانشمندان تصور می کردند فیبرهای غذایی برای انسان مضر است. از آنجا که فیبر می تواند به مواد مغذی متصل شود و آنها را از دستگاه گوارش بیرون بکشد ، به نظر می رسید که باید از آن اجتناب شود. برای مقابله با این مشکل درک شده ، فرآوری غلات در اواخر دهه 1800 فیبر را از مواد غذایی حذف کرد.

اما اکنون دانشمندان می دانند که فیبرهای غذایی بسیار مهم هستند و مصرف آنها را تقویت می کنند. خوردن مقدار زیادی فیبر خطر چاقی ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت و برخی بیماری های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

به همین ترتیب ، در حال حاضر بسیاری از مواد ضد مغذی به دلیل مزایای فراوان ، به جای چیزی که باید از آن اجتناب شود ، به عنوان مواد مغذی و غذایی سالم در نظر گرفته می شوند. در اینجا مقدمه ای از رایج ترین خوراکی های ضد مغذی وجود دارد که دارای مزایایی هستند:

اگزالاتها یکی از معدود مواد ضد مغذی است که عمدتا تأثیر منفی بر بدن دارد. آنها در بسیاری از غذاهای رایج از جمله حبوبات ، چغندر ، میوه ها ، بلوبری ، پرتقال ، شکلات ، توفو ، سبوس گندم ، نوشابه ، قهوه ، چای ، آبجو ، سبزیجات سبز تیره و سیب زمینی شیرین یافت می شوند. از اثرات منفی اگزالات می توان به اتصال کلسیم در دستگاه گوارش و خارج شدن آن از بدن در حین حرکات روده اشاره کرد. اگزالات همچنین ممکن است خطر سنگ کلیه را در برخی افراد افزایش دهد.

قرار دادن ضد مواد مغذی در یک رژیم غذایی سالم

به طور کلی ، هنگام مقایسه فواید و معایب ، مزایای موجود در برابر مواد مغذی بیشتر از معایب آن است. غذاهای سالم حاوی آنها – به ویژه میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات – باید تشویق شوند ، و نباید از آنها اجتناب شود.

ضد مواد مغذی فقط در صورت مشکل ساز شدن این غذاها به مقدار زیاد اتفاق می افتد که برای اکثر بزرگسالان و کودکان در ایالات متحده بسیار بعید است. علاوه بر این ، بسیاری از مواد ضد مغذی از غذاهایی که مردم هنگام فرآوری و پخت می خورند ، حذف می شود یا از بین می رود ، به ویژه اگر فرآیندهای خیساندن ، بلانش ، جوش یا سایر دمای بالا وجود داشته باشد.

گیاهخواران و گیاهخواران ممکن است در معرض خطر بیشتر اثرات سو ad ضد مواد مغذی باشند ، زیرا رژیم غذایی آنها بیشتر به میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات متکی است. اما این رژیم های گیاهی هنوز هم از جمله رژیم های غذایی سالم هستند و با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، چاقی ، دیابت و بسیاری از سرطان ها در ارتباط هستند.

گیاهخواران و گیاهخواران می توانند مراحل مختلفی را برای کمک به خنثی کردن اثرات ضد تغذیه ای در جذب برخی از مواد مغذی انجام دهند:

  • محتوای آهن زیادی را جفت کنید و روی غذا با غذاهای سرشار از ویتامین C (نمونه ها: کوفته های گیاهی با سس گوجه فرنگی ، گوجه چیلی با لوبیا).
  • حبوبات را قبل از پخت خیس کنید .
  • زمان مصرف محصولات لبنی ، بنابراین همیشه با غذاهای حاوی اگزالات زیاد ترکیب نمی شود.
  • محصولات لبنی غنی شده با کلسیم را خریداری کنید.
  • اگر نگران هستید ، یک مکمل معدنی مولتی ویتامین با حدود 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه مواد مغذی را در نظر بگیرید (صفحه تغذیه را بررسی کنید) به عنوان یک بیمه غذایی ، اما حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

گفتگو


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*