در خانه گیر کرده اید؟ مغز خود را فریب دهید تا با اقامت به عنوان چیز واقعی رفتار کند.



بدون اینکه از خانه خارج شوید از سر خود بیرون بیایید.

بدون اینکه از خانه خارج شوید از سر خود بیرون بیایید. (Unsplash /)

تعطیلات فواید زیادی برای بدن و ذهن شما دارد. فرار به موقع می تواند استرس را کاهش دهد و با آن خطر مشکلات تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی ، سکته مغزی و دیابت را به همراه دارد. حتی در تعطیلات کوتاه – طبق یک مطالعه چهار شب – می تواند حس رفاه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. سفر به سرزمین های دور می تواند خلاقیت را تحریک کند و هنگامی که به کار خود بازگشتید ، بهره وری شما را افزایش می دهد.

اما وقتی نمی توانید سفر کنید – به دلیل زمان ، پول یا همه گیری جهانی – آیا می توانید همین رضایت را از اقامت خود بدست آورید؟

لیندا بلر ، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب ، می گوید این کار دشوار است ، اما غیرممکن نیست کلید صلح. بلر توضیح می دهد ، بسیار مهم است که درک کنیم بیشتر مزایای تعطیلات ارتباط چندانی با فعالیت هایی که هنگام مسافرت انجام می دهیم ندارد. “[It’s about] ما چی انجام ندهید این کار را بکن ، “او می گوید.

هنگام مسافرت به جایی جدید – چه در سفر کوتاه و چه در نیمه راه دور دنیا – تغییر تنظیمات به شما کمک می کند تا از سیگنال های محیطی که برنامه روزانه شما را تقویت می کنند خودداری کنید. بلر مانند کیف دستی کنار در یا تابلوهای بزرگراه که به سمت دفتر اشاره می کند ، گفت: “آنچه ما نیاز داریم این است که از این عادت ها کنار بیاییم.” این سیگنال ها ، هرچند ظریف ، مسئولیت های شما را یادآوری می کنند و مغز شما را وادار به تمرکز بر آینده می کنند ، که می تواند اضطراب شما را افزایش دهد.

در یک تعطیلات واقعی ، این یادآوری های کار و زندگی منظم از شما دور می شوند. بلر می گوید وقتی دنیایی را که برای شما بیگانه است جستجو می کنید ، نوعی “توجه اجباری” را تجربه می کنید. “ممکن است مجبور شوید به زبان دیگری صحبت کنید ، در مکان های جدید گشت بزنید ، غذای جدید بخورید. همه این موارد باعث می شود که متوقف شوید و فکر کنید. “

جدا شدن از عادت های معمولی شما قطعاً سخت تر است وقتی که توسط اشیا and و مکانهایی در برنامه روزمره قرار می گیرید. شبیه سازی شگفتی ناشناخته در خانه خود دشوار است ، اما بلر می گوید ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید برای غلبه بر تفکر معمول خود تلاش کنید.

مرحله اول: برنامه خود را تا حد پوچی تکان دهید

غریزه شما در روز اول اقامت احتمالاً یک صبح دلپذیر و آرام خواهد بود – و خوب ، باید. اما بلر پیشنهاد می کند کمی بیشتر مثل خواب زودهنگام ، زمان خواب را درمان کنید.

بلر می گوید ، یک روز پیش اقامت خود را شروع کنید. این شامل خوردن شام هنگام بیدار شدن ، انجام فعالیت های شبانه در صبح و بعد از آن است. تجربه جلب توجه می کند که چه مقدار از زندگی ما توسط عادت پیش می رود و فرصتی برای فرار ذهنی فراهم می کند. این برای همه معنی متفاوتی خواهد داشت ، اما سعی کنید شنبه ایده آل خود را کاملاً روی سر خود قرار دهید (به غیر از مصرف کافئین که در برنامه شبانه شما جایی ندارد).

مرحله دوم: از سیگنال های معمول روز کاری خودداری کنید

بلر می گوید: “دومین چیز این است که عوامل تحریک کننده را بفهمیم و خلاص شویم.” هنگامی که عکس العمل شما در خارج از دفتر کار است ، این کیف را کنار بگذارید و هنگامی که برای سفارش به شهر می روید ، در جهات مختلف رانندگی کنید.

شما می خواهید همه سیگنالهایی را که به بدن و ذهن شما می گویند زمان کار است حذف کنید. اگر از خانه کار می کنید ، حتی ممکن است به معنای ماندن از کامپیوتر در طول اقامت باشد – سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بیشتر با اوقات فراغت ارتباط برقرار می کنید و یا فقط کمی از اینترنت استفاده کنید.

مرحله سوم: مقصدی را انتخاب کنید

صرف اینکه شما به جایی نخواهید رفت به این معنی نیست که نمی توانید از برخی مزایای سفر به مکان جدید بهره مند شوید.

پس از خنثی شدن سیگنالهای معمول خود ، انواع جدیدی از محرکها را جایگزین آنها کنید که از تعطیلاتی که می خواهید بگیرید استفاده کنید. اگر رویای شما سفر به اسپانیا بود ، بلر می گوید قدم بعدی ایجاد این احساس با یک عصر با مضمون اسپانیا است. اما فقط مواد پائلا را سفارش ندهید. برای ایجاد محیطی که از دیدگاه تعطیلات در خانه شما تقلید کند تلاش کنید. حتی لمس های کوچک ، مانند خرید پد های شیک جدید یا پوشیدن پیراهن هایوایی مورد علاقه خود در اواسط زمستان ، می تواند به شما کمک کند تا در حال حاضر هوشیار باشید.

لازم نیست سعی کنید خانه یا آپارتمان خود را به یک دستگاه فاکس Epcot در مقصد مورد علاقه خود تبدیل کنید – اشتباه نیست که بخاطر حضور در آنجا اشتباه کنید. اما به این فکر کنید که یک روز گذراندن در خارج از کشور می تواند متفاوت از یک روز در کاناپه شخصی شما باشد و از این اختلافات الهام بخش راه های خارج شدن از زندگی روزمره خود باشید.

علاوه بر این ، یک مزیت اقامت این است که می توانید هر شب نوع دیگری از سفر را شبیه سازی کنید. آبگرم در حمام و یک بار با دیزی در آشپزخانه؟ ویبره های دنج دنج در اتاق خواب و شهربازی VR در اتاق نشیمن؟ دنیا صدف شماست.

بلر می گوید هر چقدر هم که سخت بروی “مهمترین چیز سرگرمی است.”

مرحله چهارم: هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات ، از اقامت خود لذت ببرید

کنار گذاشتن خود از برنامه معمول خود به شما کمک می کند مقداری از استرس و مزایای مربوط به سلامتی مرتبط با تنظیم جت را کاهش دهید. این سود کلانی است. ممکن است اقامت شما کمی ناخوشایند یا احمقانه به نظر برسد ، اما بدانید که بدن و ذهن شما از وقت صرف شده در یک روال جدید و غیر معمول استفاده می کنند.

اما این بدان معنا نیست که شما قادر خواهید بود میل خود را برای سفر واقعی محدود کنید. اگر ماندن با مضمون اسپانیایی آن را کوتاه نکرد ، به آن فکر کنید: شما قدرت این را دارید که لذت بخش ترین قسمت از تعطیلات “واقعی” را در هر زمان شروع کنید. به طور جدی. اکنون می توانید شروع کنید.

آیا می دانید چه زمانی خوشبخت ترین هستید؟ وقتی شما برنامه ریزی می کنید ، ”بلر می گوید. در مطالعه ای بر روی گردشگران هلندی ، محققان اظهار داشتند که پیش بینی ساختمانی که هنگام ترسیم مسیرها و جستجوی معاملات هتل تجربه می کنیم ، منشأ این سرخوشی قبل از سفر است.

این به معنای خوبی برای افرادی است که در این زمستان احساس بسته بودن می کنند. شاید نتوانید بلند شوید و بروید ، اما درک اهداف و برنامه های خود برای سفرهای آینده – و تجربه همه احساسات خوب همراه با این فرآیند – فقط با یک کلیک فاصله دارد.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*