روش های درست و غلطی برای خسته شدن وجود دارد



کسالت جهانی است.

کسالت جهانی است. (ارسال عکس /)

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً دچار استرس شده اید. هرگز نترسید: ما شواهد را کشف کردیم تا بفهمیم علم واقعاً در مورد یافتن ذن و نگه داشتن آن در زمان های دشوار چه می گوید. من می خواهم مدیتیشن را امتحان کنید؟ اقدام به حمام بهتر؟ جلوی خودت را بگیر اضطراب در مسیر او؟ خوش آمدید ماه آرام.

بی حوصلگی سرگرم کننده نیست. لازم نیست که باشد ؛ هدف کل آن انگیزه دادن به ما برای انجام کار دیگری است – چیز دیگری. مانند درد یا تشنگی ، بی حوصلگی نیز یک حالت عاطفی است که به ما می گوید باید رفتار خود را تغییر دهیم. یه چیزی بنوش. دست زدن به این ماهیتابه داغ را متوقف کنید. حرکت کنید و کاری مفید برای انجام کار پیدا کنید.

اما در سال های اخیر ، یک سری مقاله ها حاکی از آن است که خستگی ممکن است چیز خوبی باشد. این می تواند خلاقیت شما را بیشتر کند. به شما کمک می کند اهداف جدیدی را دنبال کنید. کنجکاو باشید و همانطور که علاقه علمی روزافزون به کسالت (کنایه!) نشان داده است ، کسالت می تواند واقعاً مزایای خود را داشته باشد. اما تقریباً مانند همه تحقیقات ، کسالت با توضیحات ساده مخالف است.

اکنون بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خستگی می تواند بسیار مفید باشد. بعد از همه ویژگی خستگی – این تمایل به بی حوصلگی همیشه؟ خیلی عالی نیست

فواید کسالت

علی رغم اینکه اخیراً مزایای کسالت مد شده است ، تحقیقات در مورد چگونگی تحریک ذهن برای دهه ها ادامه داشته است. تحقیقات اواخر دهه 1970 نشان داد که کسالت می تواند شما را خلاق تر کند و تحقیقات قرن بیست و یکم این موضوع را تأیید می کند. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که افراد قبل از درخواست خلاقیت از آنها خسته شده اند – در این حالت ، یافتن هرچه بیشتر برنامه برای یک جفت لیوان پلاستیکی – باعث عملکرد بهتر آنها می شود. مطالعه دیگری از همان سال به همین موضوع پی برد: بی حوصلگی به افراد اجازه می داد خلاقانه تری فکر کنند وقتی از آنها خواسته شد سه کلمه به ظاهر نامرتبط را به هم متصل کنند.

بر اساس این کار ، برخی از محققان خواستار بیهودگی بیشتر هستند. سندی مان ، محققی که یکی از نویسندگان مقاله اول است ، گفت: “به جای اینکه بگوییم وقتی در ترافیک گیر افتاده ام ، حوصله من سر رفته است ، موسیقی را در آن قرار می دهم و اجازه می دهم ذهنم سرگردان شود – دانستن این که برای من خوب است.” مطالعات 2014 گفت بی بی سی. “و من اجازه دادم بچه هایم نیز خسته شوند – زیرا این برای خلاقیت آنها مفید است.” مانند خواب ، دادن زمان برای پرسه زدن به مغز می تواند به او کمک کند ارتباط برقرار کند و ایده هایی را ایجاد کند که وقتی نمی تواند ایجاد کند مشغول است.

یکی دیگر از مزایای کمتر مورد بحث: انگیزه تغییر. در گزارشی در سال 2013 ، روانشناسان شین بنچ و هدر لنچ استدلال کردند که “بی حوصلگی انگیزه و تشویق کننده اقدام به سوی هدفی جدید است.” این ایده ریشه ای تا حدی در روانشناسی تکاملی دارد و حاکی از آن است که افسردگی یک بار هدف اساسی را در ترغیب ما به تغییر مسیر به وجود آورد. یک زندگی خسته کننده روستایی ممکن است اجداد ما را بر آن داشته باشد که آنچه ممکن است آن سوی این رودخانه باشد را کشف کنند یا شاید توت جدیدی را که در جنگل پیدا کرده اند امتحان کنند. کنجکاوی انسان مطمئناً همیشه به تحولات مثبتی منجر نشده است ، اما فقط با آزمایش چیزهای جدید می توانیم به عنوان یک گونه پرورش دهیم. و هنوز هم ممکن است بتوانیم از این عجیب و غریب تکاملی برای همیشه استفاده کنیم.

بی حوصلگی نارضایتی را نشان می دهد و متوقف شدن در فکر کردن که چرا اینقدر بی احساس هستید می تواند به شما در یافتن راهی بهتر کمک کند. آنطور که فیلسوف آندریاس اپیدورو در سال 2014 گفته است. محدودیت ها در روانشناسی مقاله: “تجربه منفی و مشمئز کننده خستگی به عنوان نیرویی عمل می کند که به ما انگیزه می دهد تا هدفی را دنبال کنیم که به نظر می رسد تحریک کننده تر ، جالب تر ، چالش برانگیز یا تحقق پذیرتر از هدفی است که هم اکنون دنبال می کنیم.”

جستجوی یک تازگی مانند این می تواند بسیار مفید باشد و جستجوی تجربیات جدید می تواند زندگی ما را رضایت بخش تر کند.

اما جستجوی مداوم اخبار نیز می تواند خطرناک باشد.

ضرر کسالت

نوع مفید خستگی اغلب توصیف می شود که هر از گاهی در افراد سالم از نظر روانی اتفاق می افتد. اما بی حوصلگی مزمن – آنچه محققان “خستگی سیاه” می نامند – در واقع می تواند ویرانگر باشد.

افرادی که بسیار خسته کننده گزارش می کنند نیز تمایل به انجام انواع رفتارهای پرخطر دارند ، از قمار گرفته تا ترک تحصیل تا نوشیدن. افراد بی حوصله نیز افسردگی و اضطراب بیشتری دارند. روانشناسان بر این باورند که این نقطه ضعف اجتناب ناپذیر خستگی است ، که جستجوی تازگی را ایجاد می کند: تازگی همیشه مثبت نیست. و این واقعیت که شما دائماً درگیر زندگی و محیط هستید ، وجودی بسیار بی معنی ایجاد می کنید.

کسالت به طور کلی یک احساس بسیار ناخوشایند است. مطالعات متعدد نشان داده است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای حوصله ، به معنای واقعی کلمه شوک الکتریکی ایجاد کنند. و فقط حدود 15 دقیقه نشستن با افکار خود است. اینکه این تجربه یک انگیزه مثبت باشد یا منفی ، به میزان زیادی بستگی به تجربه آن دارد.

در حالی که می توانید با آن به روشی سالم کنار بیایید – به گونه ای که بی حوصلگی شما را به سمت یک رفتار مفید سوق می دهد – اما باید سعی کنید بخشی از وقت خود را بیکار سپری کنید. در کتاب او علم کسالت، Sandy Man توصیه می کند که یک شنبه دیجیتال داشته باشید. هر هفته به مدت یک روز ، تمام صفحه های نمایش خود را خاموش کرده و با محیط فیزیکی خود درگیر شوید. (اگر برای شما گیج کننده به نظر می رسد ، شما همیشه می توانید با یک ساعت اینجا و آنجا شروع کنید!) او همچنین توصیه می کند سعی کنید دوباره تمرین کنید تا در مورد زمان خرابی فکر کنید – خواه در صف انتظار در فروشگاه مواد غذایی باشید یا کارهای یکنواخت انجام دهید – نه به عنوان از دست دادن روز خود ، اما به عنوان یک فرصت برای منطقه بندی و آرامش.

هدف این است که فکر کردن در طبیعت بد ماندن را متوقف کنید و به حواس پرتی مداوم در تلفن یا رایانه خود احتیاج نداشته باشید. این امر به ویژه با توجه به اینکه برخی از محققان بر این باورند که تلاش های مداوم برای جلوگیری از خستگی به طور متناقضی باعث خستگی بیشتر شما می شود. اگر به ضربه فوری دوپامین که ناشی از کشف گوشه ای جدید از اینترنت است ، نیاز دارید ، در نهایت به احساس تحریک بیشتر و بیشتری برای احساس طراوت در طول زمان نیاز خواهید داشت. و در پایان ، این فقط می تواند منجر به کسالت بیشتر شود.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*