چگونگی تأثیر روزانه روزانه شما بر روی سلامتی شما



تمرکز بیش از حد چشم و ذهن روی دستگاه می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد.

تمرکز بیش از حد چشم و ذهن روی دستگاه می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. (مهدی لماعفر از Unsplash /)

امروزه بسیاری از ما با بستن صفحه ای و روی آوردن به صفحه دیگر به روزهای کاری خود پایان می دهیم. و همچنان که موارد COVID-19 در سراسر کشور رشد می کند ، ماندن در خانه و تماشای صفحه های مختلف یکی از مسئولترین راه ها برای گذران اوقات فراغت است.

اما مدت هاست که تصور می شود تمرکز چشم و ذهن شما روی دستگاه بیش از حد می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. چگونه می توانیم از زمان نمایش استفاده کنیم بدون اینکه اجازه دهیم حس آرامش ما را از بین ببرد؟ پاسخ ساده تر از آن است که فکر می کنید.

مدت زمان نمایش هفتگی سالهاست که در حال افزایش است

طبق گزارش سال 2019 سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی Common Sense Media ، کودکان آمریکایی 8 تا 12 ساله هر روز حدود چهار ساعت و 44 دقیقه را روی صفحه نمایش می گذرانند. نوجوانان به طور متوسط ​​7 ساعت و 22 دقیقه آنلاین می گذرانند – و این مبلغ شامل زمان صرف شده برای استفاده از وسیله ای برای کار در مدرسه نمی شود.

برای بزرگسالان ، این اعداد حتی سرسام آورتر هستند ، زیرا بسیاری از مطالعات و مطالعات انجام شده در چند سال گذشته نشان می دهد که بیشتر ما بیشتر ساعات بیداری خود را مقابل صفحه نمایش می گذرانیم. یک مطالعه Pew 2018 نشان داد که تقریباً یک سوم آمریکایی های مسن بیشتر از تعداد انگشت شماری در روز آنلاین هستند.

واقعاً صفحه نمایش چقدر بد است؟

به موازات این افزایش زمان خیره شدن به یک دستگاه ، تعدادی از مطالعات برای بررسی اثرات سلامتی افزایش زمان صفحه نمایش ، به ویژه در دهه گذشته ، انجام شده است. برخی از آنها پیوندی را بین زمان بیشتر گذراندن در مقابل دستگاه و نتایج ضعیف سلامت روان پیدا کرده اند ، از جمله یک مطالعه 2017 که در گزارشات مربوط به داروی پیشگیری، که نشان داد بزرگسالانی که شش ساعت یا بیشتر در مقابل صفحه نمایش هستند ، بیشتر در معرض خطر افسردگی هستند. و یک مطالعه 2018 که در همان ژورنال منتشر شد نشان داد که در میان نوجوانان (14 تا 17 سال) ، کسانی که از صفحه نمایش مکرر (هفت ساعت یا بیشتر در روز) استفاده می کنند بیش از دو برابر بیشتر – مستعد ابتلا به افسردگی یا اضطراب در سال گذشته. این مطالعه همچنین نشان داد که کاربران متوسط ​​صفحه نمایش (کسانی که حدود چهار ساعت در روز را جلوی دستگاه ها می گذرانند) از رفاه روانشناختی پایین تری نیز برخوردار هستند.

اما ، همانطور که روانشناسان و سایر محققان در مورد تأثیرات زمان صفحه نمایش بر روی سلامت کلی روان ما تأکید کردند ، بسیاری از این مطالعات با محدودیت هایی روبرو هستند. زمان در مقابل دستگاه یا صفحه نمایش به طور مستقل ضبط می شود و هیچ یک از این مطالعات نمی تواند نتیجه گیری علی کند. برخی از متخصصان می گویند مشخص نیست که آیا مبتلایان به افسردگی بیشتر وقت خود را مقابل صفحه می گذرانند یا خیر.

علاوه بر این ، یک متاآنالیز منتشر شده در ژانویه 2020 در مجله روانشناسی و روانپزشکی کودک– چه کسی تمام مطالعات روی صفحه نمایش و سلامت روان را که بین سال های 2014 و 2019 منتشر شده است ، نشان داد که یافته ها متفاوت است ، برخی نشان می دهد که افزایش زمان صفحه نمایش تأثیر منفی بر رفاه دارد ، در حالی که دیگران هیچ اثری ندارند حتی یک اثر مثبت.

بر اساس یک بررسی ، فقدان کارآزمایی های کنترل شده تصادفی طولانی مدت و تصادفی (آنهایی که می توانند نزدیک به ایجاد رابطه علی بین زمان نمایش و سلامت روان باشند) تقریباً غیرممکن است. از سال 2020 ج PLOS ONE. با این حال ، این بررسی همچنین خاطر نشان می کند که برای درک و شناسایی علل احتمالی ، تحقیقات بیشتری باید انجام شود ، زیرا بعید به نظر می رسد که صفحه نمایش ها به زودی ناپدید شوند.

رویای شما چطور؟

تأثیر بر سلامت روان ما تنها تاثیری نیست که صفحه نمایش ها می توانند بر روی سلامتی ما داشته باشند. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که خیره شدن به صفحه نمایش می تواند بر خواب ما تأثیر بگذارد. اگرچه در سالهای اخیر توجه زیادی به تأثیرات احتمالی نور آبی بر روی صفحه نمایش شده است – یک جز component پرانرژی از طیف نور مرئی و از دستگاههایی مانند تلفن های همراه و رایانه ها ساطع می شود – اما ارتباط بین نور آبی ، صفحه نمایش و خواب اغلب اشتباه درک شده است. . در حالی که نورهای آبی بر ریتم شبانه روزی ما تأثیر می گذارند ، a PopSci قبلاً گزارش شده بود ، نور آبی که توسط خورشید ساطع می شود به طور قابل توجهی از تمام اشعه های موجود در صفحه بیشتر است و هنوز هیچ تحقیق کیفی برای ارتباط نور آبی با خواب ناخوشایند یا سلامت چشم وجود ندارد.

بلکه استفاده از صفحه نمایش های بسیار نزدیک به تختخواب احتمالاً یک مشکل است ، زیرا ذهن شما را فعال نگه می دارد ، که به نوبه خود به بدن شما نشان می دهد که باید بیدار بمانید.

چگونه تعادلی بین صفحه و زندگی ایجاد کنیم

زمان نمایش ممکن است ریشه همه بدی ها نباشد ، اما این بدان معنی نیست که بر توانایی شما در آرامش تأثیر نمی گذارد. در اینجا مواردی است که باید در مورد بهداشت خواب به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید زندگی دیجیتالی شما سلامت جسمی شما را خراب نمی کند.

  1. تعداد دفعات روی صفحه را ایجاد کنید. نحوه استفاده از وقتتان روی صفحه مهم است. گذراندن یک شب برای تماشای یک نمایش یا فیلم با دوستان می تواند یک روش عالی برای برقراری ارتباط در این اوقات دشوار باشد و فعالیت را به یک مثبت تبدیل کند. از سوی دیگر، پیمایش در سایت های رسانه های اجتماعی بی وقفه ، بدون هیچ برنامه خاصی بعید است روحیه شما را بهبود بخشد و خوابیدن را دشوار کند.
  2. همزمان از یک دستگاه استفاده کنید. اگرچه این روزها اغلب از چند وظیفه ستایش می شود ، اما تمرکز روی یک دستگاه به شما امکان می دهد کار را سریعتر انجام دهید و به طور بالقوه استفاده روزانه از صفحه نمایش خود را در طولانی مدت محدود کنید.
  3. تلفن خود را به رختخواب نبرید. چراغ آبی کنار ، وقتی می خواهید ذهن خود را برای خواب آماده کنید ، به اینستاگرام خیره می شود یا اخبار را می خواند. آرامش ذهن شما یک قسمت اساسی در خواب رفتن و خواب ماندن است ، بنابراین مطمئن شوید که قبل از اینکه به خواب بروید ، عذاب خود را به خوبی متوقف کنید.


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*