یک روانشناس توضیح می دهد که چگونه امید می تواند تفاوت را در زمان های غیرممکن تغییر دهد



عدم اطمینان می تواند ترسناک باشد ، اما همچنین به این معنی است که این امکانات بی پایان هستند.

عدم اطمینان می تواند ترسناک باشد ، اما همچنین به این معنی است که احتمالات بی پایان هستند. (Ambreen حسن / Unsplash /)

ژاکلین اس. ماتیس رئیس دانشکده دانشگاه راتگرز – نیوآرک است. این داستان در اصل در گفتگو.

همه گیر ویروس کرونا همراه با تلاطم های سیاسی و عدم اطمینان ، گریبان بسیاری از ما را گرفته است.

تقریباً از ابتدای سال 2020 ، افراد با چشم اندازهای تاریکی روبرو هستند زیرا بیماری ، مرگ ، انزوا و از دست دادن شغل به بخشهای ناخواسته واقعیت ما تبدیل شده اند. چهارشنبه گذشته ، بسیاری از ما با وحشت و ناامیدی شاهد حمله شورشیان به پایتخت آمریکا بودیم.

در حقیقت ، در همه این اوقات ، هر دو جنبه تاریک و روشن طبیعت انسان مشهود بوده است ، زیرا بسیاری از افراد وقتی دیگران اعمال خشونت ، منافع شخصی یا حرص و آز می کنند ، احساس ترحم و شجاعت فوق العاده می کنند.

من به عنوان یک محقق تحقیقاتی که در زمینه روانشناسی مثبت در میان افرادی که با چالش روبرو هستند تمرکز دارد ، من کاملاً آگاه هستم که اگر زمانی برای صحبت در مورد امید وجود داشته است ، اکنون هم هست.

امید در برابر خوش بینی

اول ، بیایید درک کنیم که امید چیست. بسیاری از افراد خوش بینی را با امید اشتباه می گیرند.

چارلز آر اسنایدر ، نویسنده روانشناسی امید، امید را به عنوان گرایش برای دیدن مطلوب ترین اهداف ممکن و نزدیک شدن به اهداف با “تفکر عامل” تعریف می کند ، اعتقادی که شما یا دیگران توانایی دستیابی به اهداف را دارید. وی همچنین امید را “فكر كردن به جاده ها” ، تمركز بر نقشه برداری مسیر و برنامه ریزی برای دستیابی به این اهداف توصیف كرد.

خوش بینی متفاوت است. چارلز کارور روانشناس خوش بینی را به عنوان انتظار کلی از اتفاقات خوب در آینده تعریف می کند. افراد خوش بین تمایل دارند که به دنبال اطلاعات مثبت باشند و گاهی اطلاعات منفی را انکار یا از آنها اجتناب می کنند. به طور خلاصه ، خوش بینی این است که انتظار چیزهای خوب را داشته باشید. امید در مورد چگونگی برنامه ریزی و اقدام برای رسیدن به خواسته هایمان است.

در اینجا پنج استراتژی اصلی برای پرورش امید در این شرایط دشوار آورده شده است:

1. با اهداف شروع کنید

افراد با امید نمی خواهند – آنها تصور می کنند و عمل می کنند. آنها اهداف مشخص و قابل دستیابی را تعیین می کنند و برنامه ریزی مشخصی می کنند. آنها به اختیار خود اعتقاد دارند – یعنی. در توانایی آنها برای رسیدن به نتیجه است. آنها می فهمند که مسیرشان با استرس ، موانع و شکست مشخص خواهد شد. به گفته روانشناسانی مانند اسنایدر و دیگران ، افرادی که امیدوارند قادر به “پیش بینی این موانع” باشند و “راه های” صحیح را “انتخاب کنند”.

علاوه بر این ، مردم امیدوارند سازگار شوند. وقتی امیدهایشان از بین می رود ، تمایل دارند بیشتر روی انجام کارهایی برای رسیدن به اهدافشان تمرکز کنند.

همانطور که ادی تانگ روانشناس می نویسد ، “افراد امیدوار می توانند فکر کنند که اهداف مطلوب قابل دستیابی هستند ، حتی اگر منابع شخصی به پایان برسد.” به عبارت دیگر ، افراد امید حتی اگر ممکن است چشم انداز چندان مطلوبی نباشد به حیات خود ادامه می دهند.

نکته مهم ، شواهد نشان می دهد که امید داشتن یک فرد در رسیدن به اهداف خود مهمتر از دانستن چگونگی دستیابی به آنها است.

2. از قدرت عدم اطمینان استفاده کنید

چندین محقق معتقدند که برای ایجاد امید ، مردم باید بتوانند “فرصت موفقیت” را ببینند.

تحقیقات نشان می دهد بسیاری از ناامنی های زندگی می تواند به افراد در رشد امید در شرایط سخت کمک کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که والدین کودکانی که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند ، از این واقعیت استفاده می کنند که در مورد شرایط کودکی اطلاعات کمی در مورد پرورش و حفظ احساس امید آنها وجود دارد. والدین استدلال کردند که از آنجا که تشخیص دقیق بیماری مولتیپل اسکلروزیس در کودکان بسیار دشوار است و پیش آگهی آن بسیار متنوع است ، این احتمال وجود دارد که فرزندان آنها به درستی تشخیص داده نشوند و بتوانند بهبود یابند و زندگی عادی داشته باشند.

به طور خلاصه ، آینده ، که نامشخص است ، امکانات زیادی دارد. به همین ترتیب ، ناامنی دلیل فلج نیست – این دلیلی برای امید است.

3. توجه خود را مدیریت کنید

افراد با امید و خوش بینی در انواع تحریکات عاطفی که در دنیا به آنها توجه دارند شباهت ها و تفاوت هایی از خود نشان می دهند.

به عنوان مثال ، روانشناس لوکاس کلبرر و همکارانش دریافته اند که افراد خوش بین تمایل دارند به دنبال تصاویر مثبتی مانند تصاویر افراد شاد باشند و از تصاویر افرادی که افسرده به نظر می رسند اجتناب کنند.

افراد امیدوار ، لزوماً به دنبال اطلاعات مثبت احساسی نبوده اند. با این حال ، افرادی که بسیار امیدوار هستند وقت کمتری را صرف توجه به اطلاعات غم انگیز یا تهدیدآمیز احساسی می کنند.

در جهانی که مملو از فرصت هایی برای خواندن ، تماشا و گوش دادن به آن هستیم ، ممکن است حفظ امید به ما نیازی به جستجوی اطلاعات مثبت نداشته باشد ، اما لازم است از تصاویر و پیام های منفی پرهیز کنیم.

4. یک انجمن را جستجو کنید

حفظ امید به سختی منزوی است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که برای تغییر اجتماعی کار می کنند ، به ویژه فعالان مبارزه با فقر ، ارتباطات و جامعه ، امید را ایجاد می کنند و اعتقاد خود را به ادامه جنگ روشن می کنند.

ارتباط با دیگران به فعالان اجازه می داد احساس مسئولیت کنند ، متوجه شوند که کار آنها مهم است و آنها بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند.

روابط مهم هستند ، اما تحقیقات بهداشتی نیز نشان می دهد که حفظ امید تا حدی به شرکت خاصی که از آن پشتیبانی می کنیم بستگی دارد. به عنوان مثال ، والدین کودکان مبتلا به بیماری مزمن اغلب با کنار کشیدن یا جلوگیری از تعامل با افراد منفی که تلاش آنها برای دستیابی به اهداف مثبت را به چالش می کشند ، امید خود را حفظ می کنند. اگر با دیگران ارتباط برقرار کنیم که ما را مسئول می دانند و به ما یادآوری می کنند چرا مبارزات ما مهم است ، می توانیم امیدوار باشیم.

5. به شواهد نگاه کنید

امید نیز نیاز به اعتماد دارد. افرادی که امیدوارند به داده ها ، به ویژه شواهد تاریخی اعتماد کنند. تحقیقات نشان می دهد ، به عنوان مثال ، فعالان مبارزه با فقر از دانش خود امید می گیرند كه در طول تاریخ ، هنگامی كه مردم در مقاومت متحد می شوند ، قادر به ایجاد تغییر هستند.

بنابراین ، پرورش و حفظ امید مستلزم این است که ما شواهدی از زندگی خود ، تاریخ و جهان به طور کلی جمع آوری کنیم و از آنها برای هدایت برنامه ها ، مسیرها و اقدامات خود استفاده کنیم.

امید همچنین ما را ملزم می کند که یاد بگیریم از این داده ها برای کالیبراسیون موثر پیشرفت – هرچند کوچک – استفاده کنیم.

گفتگو


منبع: khabar-reza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*